Contoh Karangan Tentang Cita-cita Bahasa Sunda Jadi Dokter dan Guru

Karangan tentang cita-cita bahasa sunda – Salah satu manfaat dari kebiasaan kita mengarang sebuah karya tulis adalah untuk membuat fikiran kita menjadi lebih berkembang, karna dengan mengarang kita dapat belajar menyusun dan merumuskan fikiran kita, dengan menuangkan ide berupa gagasan melalui sebuah karya tulisan.

Dalam menulis karangan dengan menggunakan bahasa sunda sendiri, tentu saja kita juga belajar menggunakan tutur bahasa sunda yang baik dan benar.

Manfat menulis karangan

Nah, pada kesempatan kali ini basasunda.com akan menuliskan beberapa contoh karangan tentang cita-cita dalam bahasa sunda, diantara seperti ingin menjadi dokter dan guru, dan contoh karangan tentang cita-cita basa sunda dibawah ini akan ditulis dengan menggunakan ragam bahasa lemes dan juga sedang.

Baca juga: Contoh Karangan Catatan Harian Bahasa Sunda

Karangan tentang cita-cita bahasa sunda ingin menjadi dokter

Karangan tentang cita-cita bahasa sunda ingin menjadi dokter

Untuk menjadi seorang dokter tentu saja diperlukan pendidikan yang tinggi serta pelatihan keahlian khusus dan mempunyai gelar dalam bidang kedokteran. Dokter yakni seseorang yang karena keilmuannya berusaha menyembuhkan orang-orang yang sakit.

Namun, bukan berarti orang yang menyembuhkan penyakit itu bisa dikatakan dokter ya? Nah, karangan tentang cita-cita ini akan menceritakan seorang siswa yang ingin menjadi dokter, yang akan dibuat dengan 4 palagraf singkat, dan berikut adalah contohnya.

Cita-cita Hoyong Janten Dokter

Pelajaran: Bahasa sunda
Tema : Nyusun kalimah karangan
Ragam basa : Hormat


Basa abdi calik di bangku SD, abdi saenyana tacan terang cita-cita abdi bakal janten naon engkina. Sabenerna kalintang seueur cita-cita nu aya dina pikiran abdi teh, namun teu aya hiji oge anu cocok kana hate. Saatos lebet ka bangku SMP, abdi mikir hoyong janten saurang dokter. Duka atuh kumaha sareng dimana mimitina dugi ka abdi hoyong janten dokter teh.

Saban abdi lebet ka rumah sakit atanapi ka puskesmas, abdi sok ningali sareng merhatikeun dokter nu keur mariksaan pasienna. Subhanallah, mani mulia pisan eta janten saurang dokter teh, milarian tarekah pikeun ngubaran pasiena sangkan tiasa sehat deui. Kitu oge, meren bangga nu jadi kolot lamun ningali anakna nu ayeuna janten dokter.

Ka pikiran ku diri abdi, apa mereun abdi tiasa sapertos anjeuna engkina? Tiasa calik di korsi, sareng nganggoan acuk JAS bodas nu gaduh lambang logo kasehatan eta. Ya’ allah abdi hoyong janten dokter, abdi hoyong ngabahagiakeun indung sareng bapa abdi, abdi hoyong engkina tiasa nganggoan acuk saragam dokter eta.

Tidinya cita-cita abdi kiat, engkina abdi hoyong janten dokter. Mimiti ti ayeuna abdi bakalan rajin diajar supaya langkung pinter sareng tiasa ngahontal cita-cita abdi nu hoyong janten dokter engkina, amin.

Karangan bahasa sunda tentang cita-cita ingin menjadi guru

Karangan bahasa sunda tentang cita-cita ingin menjadi guru

Banyak orang yang mengatakan bahwa orang yang hebat itu bisa melahirkan beberapa karya yang bermutu, akan tetapi guru yang bermutu bisa melahirkan ribuan orang-orang yang hebat.

Wah.. Begitu mulia sekali bukan profesi seorang guru ini? Nah, dalam pelajaran tentang menyusun kalimat tentang cita-cita selanjutnya akan dituliskan sebuah karangan tentang cita-cita seorang siswa yang ingin menjadi seorang guru.

Cita-cita Hayang Jadi Guru

Pelajaran: Bahasa sunda
Tema : Nyusun kalimah karangan
Ragam basa : Sedeng


Lamun kuring geus gede engkena, kuring hayang jadi saurang guru. Kuring hayang bisa nyerdaskeun anak bangsa jeung ngabanggakeun kadua kolot kuring. Mangka ti eta, mimiti ti ayeuna kuring kudu rajin diajar sangkan pinter, disiplin jeung boga tanggung jawab.

Guru nyaeta profesi anu mulia sabab anjeuna pahlawan tanpa jasa, sakabeh manusa tangtu moal aya gunana lamun teu aya jasa ti saurang guru, kitu oge sabalikna. Jadi naon wae anu dilakukeun guru dina ngajaran loba elmu ka urang, urang kudu bisa ngahormat jeung ngahargaan anjeuna.

Kuring bener-bener reueus ka sakabeh guru nu aya di sakola ieu, aranjeuna anu geus ngajar, ngabingbing kalawan sabar, nepi ka kuring bisa jadi jalma anu leuwih pinter tibatan kamari, jeung lain sajabana.

Kuring nyukuran lamun dibandingkeun jeung barudak laina, sabab kuring masih bisa diajar di sakola ieu, ulin jeung babaturan laina di sakola. Sedengkeun barudak laina nu aya di sisi jalan teu bisa ngarasakeun endahna suasana di sakolaan.

Kuring hayang jadi guru lamun geus gede engke, bisa ngadidik siswa kalawan bener salahna, ngajarkeun kahadean, ngajadikeun siswa-siswi anu pinter sarta ngadidik sopan santun nu tetep boga ahlak anu mulia.

Supaya cita-cita kuring jadi guru eta bisa ka wujud, tangtu wae kuring kudu disiplin sarta rajin diajar di sakola ti mulai ayeuna. Sabab jadi guru teh teu gampang, urang kudu pinter jeung boga wawasan anu luas.

 
Baca juga: Puisi Bahasa Sunda Tentang Cita-cita Dan Impian Ku

Nah, mungkin itu saja beberapa contoh karangan yang bertemakan dengan cita cita menjadi guru dan dokter yang ditulis dengan menggunakan bahasa sunda, semoga bermanfaat sebagai referensi kamu dalam mengarang tulisan untuk tugas di sekolah.

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *