Papasingan Drama Sunda – Rusyana (1982:3) netelakeun yén ciri-ciri karangan drama téh isina ngebrehkeun paguneman atawa percakapan jeung paripolah. Dina paguneman jeung paripolah eta kasusun sahiji carita, jeung perwatakan tokoh.
Karangan drama biasana disusun keur ditontonan Keterangan sejenna ngeunaan drama nya eta carita anu ngadung tema tangtu, diebrehkeun make dialog jeung rengkak paripolah palakuna.
Baca oge: Materi drama sunda, ngahirupkeun tokoh, dialog, jeung nulis naskah midangkeun
Pembagian Drama
Ari drama sunda teh bisa dipasing-pasing dumasar kana cara mintonkeunana jeung sipatna, dihandap ieu mangrupa papasingan drama nurutkeun kana cara mintonkeun atawa tina cara nampilkeunnana jeung sipatna.
Papasingan Drama Sunda Dumasar Kana Cara Mintonkeunana
Dumasar kana cara mintonkeunana, drama teh kabagi kana opat bagian, nyaeta drama rakyat, drama modern, drama klasik, jeung gending karasmen.
a. Drama Rakyat
Drama rakyat nyaeta drama nu asalna ti rakyat sarta tumuwuh di kalangan rakyat, biasana aya jeung dipake dina kagiatan atawa upacara-upacara nu sipatna tradisi.
Ieu hal luyu jeung sakumaha anu ditetelakeun ku Sudjiman (1990 : 23) yen anu dimaksud drama rakyat teh nyaeta kagiatan dramatik anu dilakukeun ku masarakat dina rupa-rupa upacara sosial ka agamaan. Drama anu asal sarta tumuwuh di kalangan masarakat. Contona drama “longser”.
b. Drama Modern
Drama modern teh biasana sok disebut tunil atawa sandiwara, disebut drama modern ku sabab dina pagelarana geus aya jarak antara nu lalajo jeung nu maen saperti panggung, make-up, dialog, sarta aya teks naskahna.
Contona :
Drama tilu babak “Sangkuriang-Dayang Sumbi“ beunang Utuy Tatang Sontani (1953), “ Masitoh “ beunang Ajip Rosidi, jsb.
c. Drama Klasik
Drama Klasik nya eta drama carita anu medar caritana ngeunaan kahirupan dewa-dewi atawa Yunani.
Contona : Naskah drama “The Legend of Yunani“ karya William Sheksphere.
d. Gending Karasmen
Gending Karasmen sok biasa disebut oge drama swara, nyaeta carita nu dialogna dina wangun kawih, dipirig ku waditra atawa drama anu pagunemanana ditembangkeun. Dina Kamus Umum Basa Sunda LBSS (1995 : 144) disebutkeun yen gending karasmen nyaeta sandiwara ku tembang atawa leuwih dipirig ku gamelan, opera. Bisa dicindekkeun yen gending karasmen biasa disebut drama swara atawa sandiwara anu dialog-dialogna dina wangun kawih atawa tembang sarta dipirig ku waditra atawa Gamlean.
Contona Drama : “Sangkuriang“, beunang R.T.A. Sunarya, “Nyi Rambut Kasih“ beunang Wahyu Wibisana, “Lutung Kasarung“ beunang Sayudi, jsb.
2. Papasingan Drama Sunda Dumasar Kana Sipatna
Tarigan (1993: 82) netelakeun yen sipat drama kabagi kana opat jenis, nyaeta tragedi, komedi, melodrama, jeung farce.
Baca oge: 10 Jenis Jenis Drama Sunda Yang Harus Kamu Ketahui
a. Tragedi
Tragedi nyaeta drama nu pinuh ku hal-hal anu pikasediheun atawa katunggaraan, alatan ku teu biasa ngalawan nasib, atawa carita drama anu enas-enasna nyaritakeun hal-hal anu pikasediheun nu kaalaman ku palaku utama ku sabab nasib anu dialaman ku manehna.
b. Komedi
Drama komedi teh nyaeta carita drama nu pinuh ku hal-hal pikaseurieun, ngahibur, di jero pagunemanana biasa mangrupa sindir sampir, sarta ahir caritana pikabungaheun, sarta dipungkas ku kagumbiraan atawa hiji pananya ka nu lalajo.
c. Melodrama
Melodrama nyaeta drama anu rea ngolah konflik batin, lakon nu ngageterkeun jajantung sarta pikasediheun ku sabab ngagarap alur jeung kalakuan anu kaleuleuwihan sedengkeun penokohanana kurang diperhatikeun. Melodrama bisa disebut oge sandiwara sedih.
d. Farce
Farce nyaeta carita dram anu caritana leuwih nyokot kana alur caritaan daripada kana penokohan, sarta caritana pikalucueun.
Baca juga: Struktur Drama Sunda, Bagian-Bagian Jeung Unsurna
Nah, diluhur mangrupakeun papasingan drama sunda nu sok biasa dipintonkeun dina pagelaran nurutkeun kana cara mintonkeun jeung dumasar tina sipat dramana, mudah-mudahan bisa jadi wawasan anyar urang ngeunaan kana papasingan drama.
Pembagian Drama Sunda – Rusyana (1982:3) menjelaskan bahwa ciri-ciri komposisi drama adalah isi percakapan atau percakapan dan tingkah laku. Dalam percakapan dan perilaku itu terdiri dari cerita, dan karakter tokoh.Drama esai biasanya disiapkan untuk ditonton.Penjelasan lain tentang drama adalah cerita yang mengandung tema tertentu, dijelaskan dengan dialog dan perilaku pelaku.
Pembagian teater Drama
Drama Sunda dapat dibedakan menurut cara penyajiannya dan sifatnya, berikut adalah klasifikasi drama menurut cara penyajiannya atau dari cara penyajiannya dan sifatnya.
Pembagian Drama Sunda Berdasarkan Cara Aktingnya
Berdasarkan cara penyajiannya, drama dibagi menjadi empat bagian, yaitu drama rakyat, drama modern, drama klasik, dan gending karasmen.
A. Drama Rakyat
Drama rakyat adalah drama yang berasal dari masyarakat dan tumbuh di kalangan masyarakat, biasanya ada dan digunakan dalam kegiatan atau upacara yang bersifat adat.
Hal ini sejalan dengan apa yang dijelaskan oleh Sudjiman (1990: 23) bahwa yang dimaksud dengan drama rakyat adalah kegiatan dramatik yang dilakukan oleh masyarakat dalam berbagai upacara sosial dan keagamaan. Drama berawal dan berkembang di masyarakat. Misalnya drama “longser”.
B. Drama Modern
Drama modern biasa disebut tunil atau lakon, disebut drama modern karena dalam pementasannya terdapat jarak antara penonton dengan pemain seperti tata panggung, tata rias, dialog, dan terdapat naskah naskah.
Misalnya :
Drama tiga bagian “Sangkuriang-Dayang Sumbi” karya Utuy Tatang Sontani (1953), “Masitoh” karya Ajip Rosidi, dll.
C. Drama Klasik
Drama klasik, drama cerita yang bercerita, menggunakan nafas para dewa atau dewi Yunani.
Contoh: Naskah lakon “The Legend of Greece” oleh William Sheksphere.
D. Gending Karasmen
Gending Karasmen disebut juga drama swara, yaitu cerita yang dialognya berbentuk puisi, diiringi waditra atau drama yang di dalamnya dibuat percakapan. Dalam Kamus Umum Bahasa Sunda LBSS (1995: 144) dikatakan bahwa gending karasmen adalah lakon, lagu atau lebih dalam gamelan, opera. Dapat diterjemahkan ke dalam karya karasmen, biasa disebut drama swara atau lakon, dialog, dialog dalam bentuk puisi atau lagu disebut dan dalam waditra mah atau gamlean.
Contoh Drama: “Sangkuriang”, izin R.T.A. Sunarya, Nyi Rambut Cinta adalah anak dari Wahyu Wibisana, Lutung Kasarung adalah anak dari Sayudi, dan lain-lain.
2. Pembagian Drama Sunda Berdasarkan Sifatnya
Tarigan (1993: 82) menjelaskan bahwa sifat drama terbagi menjadi empat jenis, yaitu tragedi, komedi, melodrama, dan farce.
A. Tragedi
Bencana nyata, drama yang penuh dengan saya, hal-hal menjadi sedih atau buruk, alat saya tidak digunakan untuk melawan takdir, atau cerita drama, banyak hal, banyak hal.
B. Komedi
Drama tea comedy adalah cerita drama yang penuh dengan hal-hal yang lucu, menghibur, di dalam percakapannya biasanya satir, dan di akhir ceritanya happy, dan diakhiri dengan kekaguman atau satu pertanyaan kepada penonton.
C. Melodrama
Melodrama sebenarnya adalah drama tentang konflik batin, lakon yang menggetarkan hati dan sedih karena plot dan aksi yang berlebihan serta kurangnya perhatian pada penokohan. Melodrama juga bisa disebut permainan sedih.
D. Farce
Farce adalah cerita drama yang lebih menitik beratkan pada plot daripada karakter, dan ceritanya lucu.
Baca juga: Struktur Drama Sunda, Babak dan Babak
Oleh karena itu, drama sunda yang bersifat pura-pura biasanya ditampilkan dalam pementasan seperti cara pementasan dan berdasarkan sifat drama tersebut, semoga bisa menjadi wawasan baru bagi kita untuk menggunakan drama papas.